شکلات

سؤالات نسخه شکلات قلبی فرمند پرسشنامه وضعیت هوس غذایی (FCQ-S) در بخش 4 این نظرسنجی گنجانده شد تا نمره ولع و گرسنگی ایجاد شود. سؤالات 1-10 برای ایجاد نمره ولع مصرف شکلات و سؤالات 11-13 برای نمره گرسنگی اضافه شد.

شرکت کنندگان از طریق ایمیل اخبار روزانه دانشگاه که حاوی پیوندی برای دسترسی به نظرسنجی بود، استخدام شدند.

شرکت‌کنندگان همچنین با تبلیغات در سازمان‌های دانشجویی و با نزدیک شدن به ثبت‌نام‌کنندگان بالقوه با نمونه‌های شکلات اندازه‌ای و توضیح هدف مطالعه، طول مدت و ماهیت ناشناس مطالعه، جذب شدند، داده های جمع آوری شده نمونه ای از 89 شرکت کننده را نشان می دهد.

متغیرهای مستقل شامل عوامل جمعیت شناختی شامل سن، قومیت، وزن و قد (برای محاسبه شاخص توده بدنی، BMI)، سطح تحصیلات، مدرسه، محدودیت های غذایی، دفعات ورزش، اینکه آیا از خوردن شکلات لذت می برند، مراقب آنچه می خورند و اینکه آیا شکلات می خورند.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل هر متغیر به شرح زیر طبقه بندی شد: سن (18-24، 25-34، 35+)، قومیت (سفید پوست، دیگر [ترکیب به دلیل پاسخ های فرکانس پایین])، BMI (کم وزنی/طبیعی [ترکیب به دلیل پاسخ های فرکانس پایین]، اضافه وزن ، چاق)، سطح تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا).

مدرسه (علوم انسانی، مدرک بهداشت، سایر مدارس [ترکیب به دلیل پاسخ های فرکانس پایین])، لذت بردن از شکلات (قطعا بله، احتمالا بله)، ورزش (هرگز، 1-2) بار در هفته، 3 تا 4 بار در هفته، 4+ بار در هفته)، اگر مراقب آنچه که می خورند (کاملاً مخالف / مخالف، خنثی، موافق، کاملاً موافقم)، و اگر شکلات می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد ( کاملاً مخالف / مخالف، خنثی، موافق، کاملاً موافق).
پانزده سوال از نسخه شکلاتی پرسشنامه کاهش هوس غذایی (FCQT-r) گنجانده شد و پاسخ ها در مقیاس شش نقطه ای (1 = هرگز / غیر قابل اجرا، 2 = به ندرت، 3 = گاهی اوقات، 4 = اغلب، 5 = معمولا، 6 = همیشه).

همه پاسخ‌ها برای ایجاد یک نمره ذهن‌آگاهی، که می‌تواند بین 15 تا 90 باشد، با کدگذاری معکوس که برای کدگذاری ذهن‌آگاهی استفاده می‌شود، با نمره بالاتر که نشان‌دهنده تمرکز حواس کمتر است، اضافه شد.

پاسخ ها از 1 تا 5 (1 = کاملاً مخالف، 2 = مخالف، 3 = خنثی، 4 = موافق، 5 = کاملاً موافقم) نمره گذاری شدند. نمرات ولع مصرف می تواند از 10 تا 50 و امتیاز گرسنگی از 3 تا 15 متغیر باشد. نمرات ولع مصرف و گرسنگی به طور مستقیم با سطح ولع مصرف شکلات و گرسنگی عمومی شرکت کنندگان مرتبط بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *