نخود

حبوبات و نخود آذرشهر در محافل خاصی بحث برانگیز هستند. برخی از افراد حتی ترجیح می دهند آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنند. با این حال، حبوبات یک غذای اصلی در بسیاری از فرهنگ ها هستند.

بنابراین، ممکن است تعجب کنید که آیا آنها مفید هستند یا مضر.این مقاله توضیح می‌دهد که حبوبات برای سلامتی شما مفید هستند یا مضر. خانواده حبوبات از گیاهانی تشکیل شده‌اند که یک غلاف با دانه‌های داخل آن تولید می‌کنند.

اصطلاح حبوبات برای توصیف بذر این گیاهان استفاده می شود.حبوبات خوراکی رایج عبارتند از عدس، نخود، نخود، لوبیا، سویا و بادام زمینی.

انواع مختلف آن از نظر تغذیه، ظاهر، طعم و کاربرد بسیار متفاوت است. حبوبات خام حاوی مواد ضد مغذی هستند که می توانند در هضم و جذب سایر مواد مغذی اختلال ایجاد کنند.

اسید فیتیک یا فیتات یک آنتی اکسیدان است که در تمام دانه های گیاهان خوراکی از جمله حبوبات یافت می شود. جذب آهن، روی و کلسیم از یک وعده غذایی را مختل می کند.

ممکن است خطر کمبود مواد معدنی را در افرادی که به حبوبات یا سایر غذاهای حاوی فیتات بالا به عنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند، افزایش دهد.

با این حال، این تنها زمانی مرتبط است که مصرف گوشت کم باشد و غذاهای حاوی فیتات بالا به طور منظم بخش بزرگی از وعده‌های غذایی را تشکیل می‌دهند که در کشورهای در حال توسعه رایج است.

افرادی که به طور منظم گوشت می خورند در خطر کمبود مواد معدنی ناشی از اسید فیتیک نیستند شما می توانید محتوای اسید فیتیک حبوبات را از طریق روش های مختلفی از جمله خیساندن، جوانه زدن و تخمیر کاهش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *