از آنجایی که یک ترموستات وجود دارد که اطمینان می دهد خنک کننده قبل از ورود به رادیاتور به دمای خاصی می رسد. یک شیلنگ بای پس به مایع خنک کننده اجازه می دهد تا در صورت رسیدن به دما، به موتور بازگردد.
مایع خنک کننده از طریق شیلنگ آب رادیاتور 206 سرریز به مخزن می رود. این شیلنگ همچنین یک شیلنگ بخاری است. توضیح مناسب در مورد نحوه کار شیلنگ، توضیحات کامل سیستم خنک کننده را پوشش می دهد.
ترموستات قفل باقی می ماند و اگر هنوز دما برای باز کردن شیر بدست نیامده باشد، مایع خنک کننده را مسدود می کند. بنابراین، خنک کننده رادیاتور را در حالی که شیلنگ را دنبال می کند دور می زند.
انواع شلنگ سرریز درپوش فشار رادیاتور و مخزن سرریز را به هم متصل می کنند. با وارد شدن فشار به مایع خنک کننده داغ در رادیاتور و انبساط آن، درب فشار باز می شود و خنک کننده داغ خارج می شود.
در انواع مختلف شیلنگ های مورد استفاده در خنک کننده خودرو، ما به نحوی کار آنها را پوشش داده ایم، اما می توانید مقاله کاملی در مورد نحوه عملکرد سیستم خنک کننده را بررسی کنید تا درک واضح تری داشته باشید.
اگر شلنگ نشتی داشته باشید، مایع خنک کننده را در زیر وسیله نقلیه خود خواهید دید. این مایع بوی شیرینی دارد. نشتی مایع خنک کننده نیز می تواند از خود رادیاتور باشد.
به همین دلیل است که یک مکانیک حرفه ای باید مشکل را تشخیص دهد. اگر تشخیص داده شد که شیلنگ مشکل دارد، جایگزینی را در نظر بگیرید.
اگر گردش مایع خنک کننده مسدود شود، موتور مطمئنا بیش از حد گرم می شود. به محض اینکه متوجه علائم گرمازدگی شدید، سیستم خنک کننده شما معیوب است.